Filmek, sorozatok, videojátékok

Heroes Of Might&Magic - A 3DO-tól a Ubisoftig 1. rész

2015/09/03. - írta: nerdhoodcj

wallpaper.jpg

Mivel hamarosan megjelenik a Might&Magic Heroes VII, ezért úgy gondoltam, hogy egy több részből álló cikksorozat keretein belül nosztalgiáznék, és átölelném a Heroes szerencsétlenül járt szériáját, amiben átmegyek a játék legfontosabb szakaszain a kezdeti állapotoktól kezdve a Ubisoft háta tájáig. Félig-meddig történelemóra lesz, de remélem néhány érdekességgel is tudok szolgálni a nagyérdemű Olvasó felé.

 art-heroes1-3.gif

A hánytatott sorsú Heroes of Might & Magic sorozat újra és újra megpróbálja a lehetetlent, hogy valami maradandót és emlékezeteset alkosson, csakúgy, mint sokunk fiatal/gyerekkorában a 3DO stúdió tette a Heroes III-mal.

Kezdjük talán azzal, hogy egyik legnagyobb, talán A legnagyobb hatással srác koromban a Heroes II, később a harmadik rész volt a PC-s játékok közül, pedig rendesen nyomtam neki a Diablo I-et, és a WarCraft II-t is. Ez valamikor a Playstation 1 érájában lehetett, és e tájban dübörgött még az Age Of Empires, a StarCraft első része, és hasonló világklasszisok, melyek mellett a HOMM sorozat félénk kismadárként meresztgette szárnyait. Ám már akkor remek értékeléseket kaptak ezek a játékok, mert valami mással próbálkoztak, valami újszerűvel. (Legalábbis én nem találkoztak akkoriban más körökre osztott stratégiai játékkal, no, meg a tojáshéj is ott volt még a fenekemen rendesen, és internet sem volt, hogy tájékozódjak a többi hasonlatos műfajú programról.)

 heroes-of-might-and-magic-3-complete-wallpaper.jpg

Mini történelem: A Heroes Of Might&Magic névre hallgató program 1995-ben jelent meg, a második rész 1996-ban, míg a harmadikra várni kellett ’99-ig, de ez a három év kellett is ahhoz, hogy egy világhírű klasszist alkossanak.

Gyorstalpaló: Aki esetleg nem ismerné a szériát, annyit mindenképp tudni kell róla, hogy egy körökre osztott stratégiai játék, melyben a játékos egy vár, kastély felett uralkodik, annak védelmét kell kialakítani, illetve egy, vagy több hős segítségével nyersanyagot és sereget gyűjtve kell az ellenséget eltenni láb alól. Pofon egyszerűnek hangzik, alapjaiba véve valóban az is, de sokkal nehezebb és összetettebb, mint amilyennek első ránézésre tűnik.

 homm01.jpg

Először csak nyomkodtam az egeret, mászkáltam a hősömmel ide-oda, próbáltam hadsereget építeni, de ebben valamivel idősebb bátyám is segített, így nem éreztem annyira egyedül magamat az akkor hatalmasnak tűnő pályákon. Szép lassan belejöttem, na profi soha nem lettem, de mégis, ráéreztem a Heroes játék ízére, és amikor végre megszereztük a harmadik részt, kirobbantani nem lehetett a gép elől. Mindegyik várral (később frakciónak nevezték el, nekünk mindig „vár” maradt) orrvérzésig játszottam, brutális sereget építettem, vagy a Dragon Utopia-kat fosztogattam és szinte halhatatlan hatalmat szereztem, legyőztem az ellent, majd újrakezdtem, sokszor ugyanazon a pályán, ugyanazon várral, ugyanazon hőssel, de nem számított, mert végtelen időt eltudtam tölteni előtte, anélkül, hogy az unalom bármi jelét mutattam volna.

might_and_magic_iii_exploration.jpg

A nosztalgia felmagasztalja az emlékeket, azt hittem, nem fogom már „felnőtt” fejjel élvezni a HOMM 3-mat, de tévedtem. Nemrégiben feltelepítettem újra (nem a HD kiadást -> erről még lesz szó) minden kiegészítővel, és felelevenedtek kedves emlékeim, s reflex-szerűen nyomogattam újra az egeret, mint egy félőrült, hogy aztán ismét többszáz arkangyal segítségével igázzam le ellenfeleimet. Újra nekiestem a kampányoknak, amiket még mindig nem egyszerű végig vinni. Mint említettem, sose voltam profi, de nem voltam béna Heroes-os sem, viszont a kampány küldetések egyszerűen vértizzadva sem akartak sikerülni. Így maradt a pályaszerkesztgetés, (istenem, mennyi térképet csináltam én…) random map-ok és a nosztalgia édes íze, meg az iszonyat mennyiségű fekete sárkány, amivel végzetes csapásokat mérhettem a gyanútlan számítógép által vezérelt hősökre.

screenshot_heroes-of-might-and-magic-3-hd-edition_1728x1080_2014-12-10_20.jpg

Persze sokat játszottunk együtt bátyámmal is, aki beavatott a kulisszákba, így jobban fejlődhettem, ügyesebben forgattam a balklikket az ujjam alatt. Pazar érzés volt, mikor vele mehettem barátaihoz, ahol akár négyen-öten is együtt játszottunk (legtöbbször egymás ellen, vagy 2-2 fős szövetségekben), kora délelőttől egészen késő délutánig.

 60391_full.jpg

 

heroesofmightandmagic4windsofwar1.jpg

A Heroes IV (2002) volt az utolsó, amit a 3DO és a New World Computing készített, és a kezdeti „gyűlölködés” után végtére is egy remek darab lett a negyedik epizód is. (Nagyszabású újításokat eszközöltek, ami a veterán játékosoknak kimondottan nem tetszett, illetve nagyon elrugaszkodtak a mérvadó harmadik résztől.)

Oké, kimerengtem magam; most jöhet a feketeleves, a méreg, a dühvel átitatott gyilkos tekintet, mikor átpasszolták a fejlesztést a mostanra kétségtelenül az egyik legmegosztóbb csapathoz, a Ubisoft-hoz.

Folytatása következik...

 

Írta: CJ

Facebook

Blog

komment

A bejegyzés trackback címe:

https://nerdhood.blog.hu/api/trackback/id/tr507758210

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása